نوشته شده توسط : alirezam216

وکیل پایه یک دادگستری

* وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که پس از طی دوره تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی و یا بالاتر در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا هم‌‌تراز آن در حوزه علمیه، در آزمون کانون وکلای دادگستری که هر سال یک بار برگزار می‌شود، موفق به کسب معدل و ترازی شده باشد که بتواند در بین رقبای پرشماری که دارد به عنوان کارآموز وکالت پذیرفته شود.

* سپس بعد از قبولی در آزمون کانون وکلا باید استعلامات مورد نیاز را انجام دهد که شامل مواردی چون عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز می‌باشد که این آزمایش‌ها توسط پزشکی قانونی انجام می‌شود، همچنین باید گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و... را از نهادهای امنیتی دریافت و ارائه نماید.

* برای اینکه فرد به یک وکیل پایه یک دادگستری تبدیل شود، به عنوان کارآموز وکالت باید حدود دو سال زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری باتجربه (وکیل سرپرست) به یادگیری و کسب تجربه در زمینه حقوق از طریق حضور در جلسات دادرسی داگاه‌های مختلفی همچون کیفری، حقوقی، خانواده، اطفال و... بپردازد.

* همچنین باید در جلسات آموزشی که هفته‌ای یک بار با عناوین تخصصی مختلف از سوی کانون وکلا برگزار می‌شود شرکت نماید.

* شرکت در آزمونی که کانون وکلا جهت سنجش مهارت‌های کامپیوتر دریافت می‌کند و باید در این آزمون قبول شود.

* در صورتی که فرد دوران کارآموزی خود را به طور کامل سپری کرده و در تمامی مراحل و آزمون‌های ذکر شده موفق بوده، کمیسیون کارآموزی پرونده کارآموزی فرد را مورد ارزیابی کامل قرار می‌دهد و اگر پرونده هیچ نقصی نداشته باشد، کارآموز برای وکالت مجاز شده و باید در آزمونی به نام اختبار (امتحان) شرکت نماید، این آزمون چند بار در سال توسط کانون وکلا برگزار می‌شود.

آزمون اختبار دارای دو مرحله کتبی و شفاهی بوده که اگر فرد در هر دوی آنها نمره قبولی را کسب نماید، کانون وکلا او را برای حضور در مراسم تحلیف (سوگند خوردن) مجاز می‌دانند.

بعد از این که کارآموز وکالت در مراسم تحلیف حضور یافت و سوگند یاد کرد به صورت رسمی عنوان وکیل پایه یک دادگستری را دریافت می‌کند.

 

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alirezam216

روش‌های ترک اعتیاد به مواد مخدر

در درمان و ترک اعتیاد به مخدرها با توجه به شرایط جسمانی و روانی فرد، روش‌های گوناگونی به کار می‌رود. روش‌های ترک اعتیاد به مواد مخدر عبارتند از:

1- درمان دارویی

2- مشاوره و روان‌درمانی

3-روان درمانی با استفاده از درمان‌های انگیزشی

4- گروه درمانی

5- خانواده درمانی

6- روش‌های بستری و بیمارستانی

7- استفاده از درمان‌های ترکیبی شامل دارو درمانی و مشاوره

1- درمان دارویی در ترک اعتیاد به مواد مخدر

داروهایی که در درمان و ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود، مواردی مانند متادون، ب2 یا بوپرنورفین و نالترکسون را در بر می‌گیرد.

این داروها در واقع همان مناطق مغزی را که مخدرها تحت تأثیر قرار می‌دهند هدف قرار می‌دهند، با این تفاوت که شدت تأثیرگذاری کمتری نسبت به مخدرها دارند. این داروها باید در مقدارهای کاملاً مشخص و متناسب با وضعیت جسمانی فرد در مدت زمانی معینی مصرف شوند، تا به مرور مقدارهای آن کاهش یافته و به طور کامل قطع شود.

استفاده سرخود و یا رعایت نکردن دستورات پزشک در مصرف باعث می‌شود که تنها مواد دیگری را جایگزین مواد قبلی شود و اعتیاد همچنان ادامه داشته باشد. علاوه بر این مصرف همزمان داروهای ترک اعتیاد با مواد مخدر خطرات زیادی از جمله تشنج و حتی خطر مرگ را به همراه خواهد داشت.

 

2- روان‌ درمانی با استفاده از درمان شناختی-رفتاری

در این درمان به افراد کمک می‌شود تا بتوانند افکار و الگوی نادرست رفتارهای خود را پیدا کرده و متوقفشان کنند. همچنین درمانگر در درمان شناختی رفتاری مهارت‌های سازگاری را به فرد آموزش می‌دهد تا بتوانند روش‌های درست کنترل و مدیریت هیجانات ناخوشایند خود را بیاموزند. کنترل این هیجانات مانع از این می‌شود تا برای فرار از احساسات منفی خود به مصرف مجدد مواد پناه بیاورید.

3- روان‌ درمانی با استفاده از درمان‌های انگیزشی

وجود انگیزه برای ترک اولین قدم در درمان اعتیاد محسوب می‌شود. بدون انگیزه، بیمار هرگز برنامه درمانی خود را پیگیری نمی‌کند و ترک موفقیت‌آمیزی نیز نخواهد داشت. روش‌هایی مانند مصاحبه انگیزشی به ایجاد و افزایش انگیزه در مصرف‌کنندگان مواد کمک بسیاری می‌کند.

ادامه مطلب ....

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alirezam216

در ادامه مقاله قبل به بیان درمان و ترک اعتیاد با داروی متادون می‌پردازیم:

درمان و ترک اعتیاد با داروی متادون

داروی متادون چه احساسى در فرد ایجاد مى‌کند؟

برخى از افرادى که درمان با متادون را آغاز مى‌کنند، سرخوشى و آرامشى را حس مى‌کنند که در بین تمامى داروهاى شبه افیونى (مواد مخدر) مشترک است.

با ادامه درمان و رسيدن به یک دوز و مقدار ثابت، تحمل به این اثرات ایجاد مى‌شود. کسانى که در حال درمان با متادون هستند، اغلب حس خود را از مصرف متادون، طبیعى بیان می‌کنند.

درمان با متادون بر اندیشه آنها تاثیرى ندارد، مى‌توانند کار کنند، به مدرسه بروند و یا از خانواده نگهداری کنند. متادون همچنين از تأثير نشئه‌آور (سرخوشی آور) هروئین و دیگر شبه افیونی‌ها جلوگیری می‌کند و بدین ترتیب اثر این داروها را کاهش مى‌دهد.

درمان روزانه با متادون مى‌تواند تا بى‌نهایت ادامه یابد، ولی در صورتی که فردى که متادون دریافت مى‌کند و پزشک با وى براى پایان درمان به توافق برسد، از دوز و مقدار متادون کم‌کم در زمان هفته‌ها یا ماه‌هاى گوناگون کم مى‌شود و فرآیند ترک آسان مى‌شود.

نحوه تأثیر و عملکرد متادون

* وقتی استفاده از متادون به صورت خوراکی باشد، از طریق دیواره‌های دستگاه گوارش جذب می‌شود و به سرعت وارد جریان خون می‌شود. با استفاده از این روش، اثر آن بعد از 30 دقیقه شروع می‌کند، عمیقاً بر سیستم‌های عصبی و قلبی عروقی (رگ‌ها) تأثیر می‌گذارد و باعث آرام‌سازی عضلات صاف بدن می‌شود.

بالاترین غلظت خون بعد از 4 ساعت مشاهده می‌شود: اثر بیهوشی (هنگام مصرف مقدار درمانی) پس از 20 تا 30 دقیقه و حدود 4 تا 6 ساعت طول می‌کشد.

* با تزریق زیر جلدی (زیرپوستی) دارو، اثر مواد مخدر پس از 10 تا 15 دقیقه اتفاق می‌افتد و غلظت متادون در خون پس از 1 تا 2 ساعت به حداکثر مقدار می‌رسد.

همچنین اثرات مصرف دارو مدت ۳۶ تا ۴۸ ساعت پس از قطع مصرف هر دوز دارو، در بدن دوام خواهند داشت. درمان نگهدارنده نامی است که به روند ترک اعتیاد گفته می‌شود.

علائم قطع ناگهانی متادون

در صورت قطع ناگهانى متادون علائمى چون دل‌پیچه، اسهال و دردهاى عضلانى و استخوانى و... بروز خواهند کرد.

این علائم در طول یک تا سه روز بعد از آخرین دوز آغاز شده، در طول سه تا پنج روز به اوج خود رسیده و بعد کم‌کم از بین مى‌روند، گرچه دیگر علائم مانند اختلال خواب و تمایل به استفاده دارو مى‌تواند براى ماه‌ها ادامه یابد.

ادامه مطلب ....

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alirezam216

درمان و ترک اعتیاد با داروی متادون

داروی متادون چیست؟

داروی متادون در سال 1973 در آلمان کشف و بعد از پایان جنگ جهانی دوم حدود سال‌های 1960 از داروی متادون به عنوان یک داروی ترک اعتیاد بهره‌برداری شد.

داروی متادون جزء داروهای ترک اعتیاد به شمار می‌آید. به دلیل اینکه خود متادون با اینکه برای درمان اعتیاد به کار می‌رود اما جزء مخدرهای با دوز و مقدار ضعیف‌تر به شمار می‌آید، متخصصین اعلام کرده‌اند که خطر مصرف بیش از مقدار مجاز دارو بسیار زیاد و میزان وابستگی و اعتیاد به دارو نیز بسیار زیاد می‌باشد، به همین دلیل تهیه داروی متادون از داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک امکان‌پذیر نخواهد بود و حتی غیرقانونی نیز می‌باشد.

افرادی که به هروئین و مورفین اعتیاد دارند برای ترک این مخدرهای قوی از مخدر‌های ضعیف‌تر مثل داروی متادون استفاده می‌کنند، تا هم درد شدید حاصل از ترک را تحمل کنند و هم کم‌کم عادت مخدرهای قوی‌تر را فراموش کنند.

داروی متادون هم اثرات مخدر را دارد، اما این اثرات را طولانی‌تر و با دوام‌تر در بدن نگه داشته و عطش فرد معتاد به مصرف مخدر‌ها را کاهش می‌دهد.

داروی متادون به شکل قرص، محلول و آمپول به فروش می‌رسد و بنا بر گفته‌ی پزشکان بهترین زمان مصرف دارو در تسکین درد ۳ تا ۴ بار در روز و در درمان اعتیاد یک بار در روز و همچنین اندازه مقدار مجاز مصرفی دارو در تسکین درد ۵ تا ۱۰ میلی‌گرم در هر دوز، و در درمان اعتیاد ابتدا ۱۰ تا ۲۰ میلی‌گرم در روز و سپس این مقدار به ۴۰ تا ۶۰ میلی‌گرم در روز، قابل افزایش است، تایید شده است.

البته مقدار مصرف دارو توسط فرد با توجه به شرایط جسمانی فرد به نظر پزشک معالجش بستگی دارد.

همچنين متادون براى کسانى که به طور منظم از مواد شبه افیونى (مواد مخدر) به طور تزریقی استفاده مى‌کنند و آلوده به ویروس ایدز یا هپاتیت هستند، تجويز مى‌شود تا به ادامه روند ترک در این اشخاص کمک کند و خطر انتشار عفونت را از طريق استفاده از سوزن مشترک کاهش دهد.

ادامه مطلب ....

 

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alirezam216

درمان و ترک اعتیاد با بوپرنورفین

بوپرنورفین (بوپرکسین)چیست؟

بوپرنورفین یکی از انواع داروی ترک اعتیاد است که برای ترک مواد سنگین مانند هروئین، کوکایین، متادون و... مصرف می‌شود. این دارو که عمدتاً برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود، مصارف درمانی دیگری از جمله تسکین دردهای شدید نیز دارد.

بوپرنورفین به صورت قرص وجود دارد و همچنین با نام دیگر بوپرکسین نیز شناخته می‌شود.

این دارو می‌تواند در بیماران وابستگی بسیار شدیدی را ایجاد کند و یا در صورت مصرف نادرست بسیار طولانی شود و بیمار و خانواده ایشان را متحمل هزینه و انرژی زیادی کند. به همین دلیل توصیه می‌شود، این دارو هرگز برای ترک اعتیاد خودسرانه مصرف نشود.

برای ترک اعتیاد با استفاده از این دارو باید دقت کرد، زیرا در صورت بروز وابستگی شدید ممکن است فرد در آینده مجبور شود چاره‌ای برای ترک این دارو نیز بیاندیشد.

نکات مهم در مورد مصرف داروی بوپرنورفین (بوپروکسین)

1- اولین مقدار مصرف بوپرنورفین باید حداقل 24 ساعت بعد از آخرین دوز متادون و حداقل 6 ساعت بعد از آخرین دوز هروئین مصرف شود.

2- کهیر، مشکلات تنفسی، ورم صورت، لب‌ها، زبان و گلو از نشانه‌های حساسیت دارویی هستند. در صورت بروز این نشانه‌ها سریعاً به اورژانس مراجعه نمایید.

3- در صورت شک یا تصمیم برای بارداری در طول مدت درمان، با پزشک خود مشورت کنید. مصرف داروی بوپرنورفین در دوران بارداری ممکن است به جنین صدمات جدی برساند.

4- از این دارو در دوران شیردهی استفاده نکنید.

5- این دارو را دقیقاً طبق دستورات پزشک و به میزان تجویز شده استفاده شود.

6- در صورت استفاده از سایر مواد مخدر، عوارض جانبی بوپرنورفین شدت بیشتری خواهد داشت.

7- قرص زیرزبانی بوپرنورفین را زیر زبانتان قرار دهید و اجازه دهید کاملاً حل شود.

8- قبل از انجام هرگونه جراحی، جراح را از این که در حال مصرف داروی بوپرنورفین هستید آگاه نمایید.

9- مصرف این دارو را نمی‌توان به یکباره قطع کرد.

10- پس از پایان درمان مقدار اضافی دارو را دور بریزید.

11- طی درمان با افرادی که موفق به ترک شده‌اند ارتباط داشته باشید. این کار انگیزه شما را برای ترک تقویت می‌نماید.

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alirezam216

در ادامه مقاله قبل در مورد درمان و ترک اعتیاد با نالترکسون به بیان مزایا و نکات مصرف نالترکسون می‌پردازیم:

درمان اعتیاد با نالترکسون

مزایای مصرف نالترکسون در درمان و ترک اعتیاد

1- کاهش وسوسه مصرف مواد مخدر در فرد

2- وقتی شخص نالترکسون را در حضور خانواده مصرف می‌کند می‌توان از پاک بودن شخص اطمینان حاصل کرد.

3- شخصی که از داروی نالترکسون جهت درمان و ترک اعتیاد مصرف کرده است، اگر دچار وسوسه مصرف مواد مخدر شود می‌داند که در صورت مصرف مواد مخدر خطر مرگ را بر خود تحمیل می‌کند. به همین دلیل وسوسه خود را به خوبی کنترل می‌کند.

4- نالترکسون ایجاد وابستگی نمی‌کند و برعکس در بسیاری از موارد بیماران به بهانه‌های مختلف سعی می‌کنند از خوردن آن سر باز زنند که در این مورد در کلاس‌های آموزش خانواده به خانواده‌های بیماران آموزش‌های لازم داده می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف نالترکسون

* مدت زمان اثر نالترکسون بیست و چهار ساعت بوده و مصرف مرتب آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

* اگر شخصی بعد از مصرف نالترکسون اقدام به مصرف مواد مخدر کند سه حالت زیر ممکن است اتفاق بیافتد:

1- مصرف مواد مخدر هیچ گونه اثری روی فرد نمی‌گذارد.

2- شخص به شدت خمار شده و راهی بیمارستان می‌شود.

3- مرگ به علت مسمومیت با مواد مخدر

* داروی نالترکسون باید حداقل به مدت شش ماه روزانه مصرف شود. در برخی بیماران ممکن است مصرف آن حتی برای بیشتر از دو سال نیز توصیه شود.

* نالترکسون عوارض جانبی خاصی ندارد. در صورت بروز عوارض جانبی حتماً باید این مسئله توسط پزشک درمانگر تایید شود. بدون تایید پزشک درمانگر به هیچ وجه نباید مصرف نالترکسون را قطع یا کم کرد. در برخی بیماری‌ها نیز برا ساس نظر پزشک درمانگر باید تعیین مقدار انجام شود.

* بعداز سم‌زدایی و شروع نالترکسون به بیمار کارت مصرف نالترکسون داده می‌شود. بیمار باید این کارت را همواره با خود همراه داشته باشد تا در صورت بروز شرایط اورژانسی برای وی داروهای مخدر یا شبه مخدر تجویز نشود.

* در مواردی که استفاده خوراکی این دارو برای بیمار مشکل است می‌توان از پلت یا کپسول زیرپوستی آن استفاده نمود. به این ترتیب که دارو در زیر پوست کاشته شده و روی آن بخیه زده می‌شود و بر اساس نوع کپسول در طول دو، سه یا شش ماه به تدریج جذب می‌شود.

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alirezam216

درمان اعتیاد با نالترکسون

نحوه عملکرد مورفین در بدن

در سیستم اعصاب مرکزی هورمونی به نام اندورفین وجود دارد که در استرس‌های شدید ترشح شده و باعث ایجاد تسکین و بالا رفتن سطح تحمل در انسان می‌شود.

ساختمان شیمیایی مورفین (ماده مخدر) شباهت زیادی به ساختمان شیمیایی اندورفین دارد. مورفین موجود در مواد مخدر وارد بدن شده و به شدت به این گیرنده‌ها می‌چسبد و شرایطی را پیش می‌آورد که در افرادی که مواد مخدر را به صورت طولانی مدت استفاده می‌کنند جدا شدن مورفین از گیرنده‌ها باعث ایجاد اثرات ناخوشایندی می‌شود و شخص مصرف کننده مواد مخدر مجبور است برای جلوگیری از این علائم همچنان مصرف خود را ادامه دهد یا بالاتر ببرد.

وقتی شخصی به طور طبیعی پاک می‌شود یا با هر روشی مورد سم‌زدایی قرار می‌گیرد، تنها مورفین موجود در بدنش خارج می‌شود ولی گیرنده‌های مورفین همچنان به تعداد زیاد در بدن وی باقی می‌مانند که منجر به علائمی مانند وسوسه مصرف مواد مخدر می‌شوند.

نالترکسون چیست؟

نالترکسون آنتاگونیست یا داروی ضد مواد مخدر است. وقتی وارد بدن فرد وابسته به مواد مخدر می‌شود، مورفین را از گیرنده‌های مورفین جدا کرده و در مدت زمان کوتاهی شخص به شدت دچار علائم ترک یا همان خماری (بی‌حالی) می‌شود.

بدون مصرف نالترکسون به شرط پاک ماندن بیمار، تقریباً شش ماه طول می‌کشد که این گیرنده‌ها کم شده و به تعداد طبیعی نزدیک شوند. با مصرف نالترکسون به مدت حداقل شش ماه این مدت زمان به سه تا چهار ماه کاهش می‌یابد.

اگر این دارو توسط شخصی که از مواد مخدر پاک شده است مصرف شود نه اینکه علائم خاصی ایجاد نمی‌کند بلکه با از بین بردن گیرنده‌های مورفین باعث کاهش وسوسه مصرف مواد مخدر نیز می‌شود. پس باید زمانی این دارو را به بیمار تجویز کنیم که مطمئن باشیم سم‌زدایی با موفقیت انجام شده و بیمار کاملاً پاک است. برای اطمینان از پاک بودن بیمار بعد از قطع داروهای سم‌زدایی باید بیمار حداقل به مدت ده تا چهارده روز پاک مانده و هیچ ماده مخدر یا شبه مخدری در طول این مدت استفاده نکند.

بعد از این مدت بیمار به کلینیک مراجعه می‌کند و در کلینیک از بیمار تست مورفین گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن تست مورفین تست دیگری به نام تست چالش نالوکسان انجام می‌شود. در صورتی که جواب هر دو تست منفی باشد، بیمار می‌تواند از فردای همان روز روزانه ۵۰ میلی‌گرم نالترکسون به صورت خوراکی مصرف نماید.

ادامه مطلب ....

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()